תוכן מקצועי בנושא גיוס עובדים

מידע וטיפים שיעזרו לך למצוא את העובדים המתאימים ביותר

circles circles

דף הבית > תוכן מקצועי > מהם החידושים והמגמות בעולם הגיוס ומשאבי האנוש?

מהם החידושים והמגמות בעולם הגיוס ומשאבי האנוש?

השנים האחרונות הביאו לתנודתיות חזקה בעולם התעסוקה, עם אירועים גלובליים שהשאירו חותם, גיוסים מוגברים, גלי פיטורים והאטה כוללת בעקבות מיתון כללי במשק. אז איך מתמודדים עם כל כך הרבה שינויים?

מאת: צוות AllJobs | זמן קריאה: 5 דקות | 14.08.23

מהם החידושים והמגמות בעולם הגיוס ומשאבי האנוש?

שוק העבודה של השנים האחרונות דינאמי מתמיד, והוא מאופיין בגלים של משברים והתאוששויות. אחרי האבטלה הגואה בתקופת הקורונה, הייתה תקופת התאוששות ואופטימיות כללית שבאו לידי ביטוי בגיוסים נרחבים - שבתורם הביאו לגלי פיטורים בתעשיית ההייטק ובכלל. אחרי כל האירועים הללו הגיע המיתון והאטה כללית במשק-  שגרמו לכך שמעסיקים וחברות יצטרכו להתנהל בצורה חכמה ומתוכננת יותר.

אז איך אפשר להתכונן ואיזה טרנדים צפויים לנו בעולם הגיוס ומשאבי האנוש בשנים הקרובות?

  1. הכנסת אוטומציות לתהליכי עבודה: בעידן של היום יש אינסוף כלים שיכולים לעזור לכם לייעל את העבודה, אוטומציות הן כלי חזק שאפשר וכדאי לעשות בו שימוש גם בתהליכי גיוס. כך למשל אתם יכולים להגדיר שליחת מיילים אוטומטיים לאורך תהליך הגיוס. למשל, עם קבלת קורות החיים של המועמד - לעדכן אותו שקיבלתם את קורות החיים ואתם בוחנים התאמה ותיצרו קשר במידה ויהיה רלוונטי.
    בנוסף, תוכלו לעשות שימוש בכלים כמו calendly - שעוזרים לתאם פגישות וראיונות בלי פינג פונג מייגע של תיאום מועד מתאים. פשוט הגדירו חלונות זמן פנויים ושילחו למועמד לינק - הוא יוכל לבחור את המועד המתאים לו מבין כל ההצעות שסימנתם ובכך חסכתם זמן יקר.
  2. מיתוג מעסיק: האתגר של למצוא מועמדים טובים מוכר לכל מי שגייס עובדים בעבר, אחד הדברים שיכולים לעזור זה להשקיע במה שנקרא "מיתוג מעסיק" - איך העסק שלכם מצטייר כלפי חוץ לא עבור לקוחות אלא עבור עובדים. מה ההווי בחברה שלכם? איך נראה היומיום של העובדים? מה אתם כמעסיקים עושים כדי לשפר את חיי העובדים שלכם במסגרת העבודה ובכלל? את כל אלה אתם יכולים וצריכים לספר החוצה - בפעילות שלכם ברשתות החברתיות למשל - ובכך למשוך אליכם עובדים איכותיים שירצו להיות חלק מהמקום שלכם. חשוב לזכור: למיתוג מעסיק יש הרבה אדוות. מעבר למיתוג כלפי חוץ, חשוב להשקיע גם בחווייה טובה יותר של העובדים בתוך הארגון, מכיוון שהם השגרירים שלנו. שימו לב שיש התאמה מלאה בין מה שאתם מציגים כלפי חוץ לבין איך שהמציאות אצלכם נראית בפועל: אם לא תהיה התאמה ומה שאתם מספרים לא יהיה אמיתי ואותנטי, יווצר פער שיכול לגרום לנזק במקום לתועלת.
  3. העובדים החדשים - מה חשוב להם? בעולם של אחרי מגיפת הקורונה, סדר העדיפויות של העובדים השתנה. זאת בשילוב עם הכניסה של דור ה-Z לשוק העבודה מביאים לזה שמעסיקים צריכים לשנות תפיסה: להשקיע יותר בפן הבריאותי-נפשי של העובדים שלהם מאשר בהטבות חומריות במקום העבודה, לשים דגש על איזון חיים-עבודה ועוד. הפורמט של עבודה מרחוק - או מודל עבודה היברידי, כזה שמשלב עבודה מהמשרד ומהבית - השתרש ועכשיו זו דרישה בסיסית מצד עובדים ברוב מקומות העבודה. למרות שהיום ישנה כבר מגמה של לחזור לעבוד מהמשרדים, בחלק מהמקומות והתחומים זה עדיין משהו שכדאי לקחת בחשבון ולגלות גמישות לגביו. מבחינת הטבות ותנאים נוספים, צריך וכדאי לבדוק פנימה את המשאבים העומדים לרשותכם לאור המצב הכלכלי במשק ובעולם, ולשים לב איך אתם יכולים לבוא לקראת העובדים שלכם אבל בצורה מדויקת. למצוא את ההטבות הנכונות והרלוונטיות ביותר עבורם במקום לפזר כספים על דברים שנראים טוב אבל לא בהכרח משרתים את רווחת העובדים.
  4. הגדרת תפקידים מחדש: מכיוון שתהליך של גיוס עובדים מאפס הוא ארוך ויקר בד"כ, לפעמים שווה לבדוק אם מה שאתם מחפשים כבר קיים אצלכם בעסק. נסו להסתכל על העובדים הקיימים ולחשוב אם יש מישהו שיכול להתאים לתפקיד אחר. באופן זה אתם משמרים עובד טוב שכבר מכיר את העסק מבפנים, יודע איך הכל עובד - ומצד שני אתם מאפשרים לו להתנסות בתפקיד חדש, להרחיב את היכולות וסל הכישורים שלו ולהתקדם במקום עבודה מוכר. הצמיחה תהיה שלכם כמעסיקים לצד העובדים שלכם, וכך תרוויחו עובדים מרוצים שנשארים לאורך זמן.
  5. אפיקי גיוס חדשים: דווקא לאור המשבר שתקף את המשק בשנה האחרונה, הצורך לדייק את תהליכי הגיוס ולחסוך בזמן ומשאבים בוער מתמיד. אם גם אתם נמצאים כרגע בשלב שבו אתם מגייסים עובדים, כדאי לשקול להרחיב את החיפושים שלכם אחרי האנשים הנכונים לכם. אז איפה אפשר למצוא עובדים בימינו, חוץ מאתרי הדרושים?
  6. רשתות חברתיות: לינקדאין היא רשת חברתית מקצועית שבה אנשים יוצרים קשרים בתחומי העיסוק שלהם, מתחזקים את התדמית המקצועית שלהם וגם מחפשים עבודה. תוכלו לפרסם שם משרות ואף לחפש מועמדים באופן יזום לפי אפשרויות פילוח שונות שהפלטפורמה מציעה. גם בפייסבוק אפשר כיום לפרסם מודעות דרושים ולקבל קורות חיים של מועמדים מתאימים, אבל עיקר הפעילות שם היא בקבוצות. ישנן קבוצות ייעודיות לדרושים - יש כאלה כלליות ויש כאלה ספציפיות יותר לפי תחומים, וככל שתחפשו בקבוצה ייעודית יותר יש סיכוי שתגיעו לאנשים הנכונים בשבילכם. מעבר ללינקדאין ופייסבוק, כיום אפשר לחפש עובדים גם ברשתות שנחשבות קלילות יותר כמו אינסטגרם וטיקטוק. כדאי לזכור שהרשתות הללו הם המקום שבו הרבה פעמים נוצר המותג וכוחו של המיתוג בא לידי ביטוי שם בהכרה של העוקבים שלכם. אתם יכולים לראות מי עוקב אחריכם ואפילו לפרסם משרות. בפלטפורמות האלה בעיקר תצליחו לגשר על הפער בתקשורת מול הדור הצעיר יותר ולגייס אותם לעבוד אצלכם. לפני שאתם פועלים ברשתות, חשוב שבאמת תכירו את השפה השונה של כל רשת, ומה עובד בה.
  7. קהילות מקצועיות: אם כבר הזכרנו קבוצות פייסבוק, כדאי לשים לב גם לקהילות מקצועיות בתחום שלכם. אלה קבוצות שבהן נמצאים אנשים מאותו תחום עיסוק שלכם, חולקים ידע, התלבטויות, טיפים ולפעמים אפילו נפגשים. בקבוצות אלה תוכלו למצוא אולי בעלי עסקים נוספים אבל גם עובדים בתחום, ואם תהיו חלק פעיל תוכלו בוודאי לזהות אנשים ששווה לכם לגייס אליכם. לחלופין, תוכלו כמובן לפרסם שם משרות ולקבל פניות מאנשים ממוקדים, ובכך להגדיל את הסיכוי שתקבלו פניות רלוונטיות ותחסכו זמן ומשאבים. לשם זה כדאי שתכירו את הקבוצות הייעודיות לתחום שלכם.


    עבודת גיוס מדויקת מצריכה היכרות עם כל הכלים המקובלים היום, והבנה איפה נמצאים המועמדים שלכם. גיוס שגוי יכול לעלות לכם הרבה כסף, ולבזבז לכם המון זמן. אם אין לכם בעסק פונקציה ייעודית של גיוס וניהול משאבי אנוש, אבל אתם רוצים לדייק את תהליכי הגיוס שלכם ולהפוך אותם ליעילים יותר - זה אפשרי. שימוש בשירותי השמה יכולים להיות הפתרון המושלם עבורכם, עם אנשי מקצוע שיודעים בדיוק איך ואיפה לחפש את העובדים שהכי נכונים לכם.

 

יכול לעניין אותך גם:

5 דברים שקורות החיים של המועמד לא יגלו לך

5 דברים שקורות החיים של המועמד לא יגלו לך

14.08.23

למרות שמעסיקים מנוסים כבר יודעים "איך לקרוא את המועמד" דרך הרזומה. בין השורות, יש דברים שקורות החיים פשוט לא יכולים לספר למגייסים ודורשים בירור נוסף

להמשך קריאה >
איך לייצר ולשמר מערכת יחסים טובה עם העובדים שלכם?

איך לייצר ולשמר מערכת יחסים טובה עם העובדים שלכם?

14.08.23

ליחסים טובים עם העובדים שלכם יש השפעה ישירה על המחויבות והתפוקה שלהם. אז איך עושים את זה נכון? הטיפים שלנו.

להמשך קריאה >
 Onboarding  איך לקלוט עובד חדש בצורה הטובה ביותר?

Onboarding איך לקלוט עובד חדש בצורה הטובה ביותר?

14.08.23

סיימתם תהליך גיוס של עובד חדש לארגון? בשעה טובה! אבל הדרך לאיוש התפקיד בצורה הטובה ביותר ממש לא הסתיימה. עכשיו אתם צריכים לדאוג שהעובד יתקבל כמו שצריך, וייכנס לתפקיד ברגל ימין. איך עושים את זה?

להמשך קריאה >